Iskanje      Pišite nam

17.12.2017 ob 16:00 uri
Božično-novoletni koncert PO Zarja
18.12 - 18.12.2017
V Evropi sem doma: slovenščina za priseljenske družine
19.12 - 19.12.2017
S pomočjo branja do znanja slovenščine
19.12.2017 ob 17:00 uri
Pravljični pohod z baklami na Pusti grad in zabava s Piko Fliko in Tinko Šminko

Športne prireditve
18.12 - 18.12.2017
[rekreacija] Sprehod za zdravo telo s tablico v roki
18.12.2017 ob 18:00 uri
[bridge] Redni tedenski bridge turnir
25.12.2017 ob 18:00 uri
26.12.2017
[planinstvo] 10. PLANINSKI POHOD TOPOLŠICA 379 m – SLEME 1052 m PREKO LOMA 884 m

Nove spletne strani
 Najbolj obiskane
Krajevna skupnost Šoštanj
Komunalno podjetje Velenje
Toplica - center za zdravljenje živali
Muzej usnjarstva Šoštanj
CISD

Mali oglasi
  Trenutno še ni oglasov...

ANKETA

Ni aktivne ankete!

Prikaži ostale ankete »

VREME

VSE šport kultura, umetnost gospodarstvo šolstvo
kronika lokalna samouprava turizem, zabava religija splošno
Stran:   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18
Prikaz: 1 - 20 od 351
Iskanje:
  04.11.2017, Borut Zajc:
Izlet v neznano - Ajdovščina z okolico (Krožna pot po Angelski gori...)

Tokrat smo se podali v okolico Ajdovščine na tematsko pot po Angelski gori,ki je zasnovana kot krožna pot,kot ogrlica na kateri so nanizani biseri narave in dela človeških rok.So deli časa in zelo nazorno prikazujejo večno prilagajanje človeka naravi,njegovo odvisnost in možnost sobivanja tudi v ostrih in težavnih časih,kot tudi čarobno lepih razmerah matere Gore.Pot po Angelski gori ima 17 postaj na območju Otlice in Kovka.Pot lahko traja 5-6 ur ,lahko pa tudi cel dan odvisno od naše zainteresiranosti za stvari okoli nas. Otlica je 3km dolgo naselje v Vipavski dolini,ki leži ob cesti Predmeja - Col na Gori.Naš prvi cilj je bil Sinji Vrh (1002m),kamor vodi lahka planinska pot ,tik pod vrhom pa je tudi istoimensko gostišče ,kjer ponujajo domače specialitete in vipavska vina imajo pa tudi etnološko sobo s starinskimi predmeti,žal je bilo ob našem prihodu vse skupaj še zaprto - bili smo prezgodnji.Ob nadaljevanju poti smo se ustavili ob kamniti spirali ali polžu ,zgrajenem v slogu znamenitih suhozidav in je arhitekturno delo Damjana Paplerja zgrajeno iz okoliške kamnine.Pot nas je vodila tudi mimo Otliškega okna skozi katerega se pohodniku odpira čudovit razgled na Vipavsko dolino pod nami.Poznana je legenda o Otliškem oknu na Angelski gori.Nad vasjo Otlica naj bi hudič naredil v jezi luknjo s svojim rogom.Okno je dalo ime vasi Otlica .Zaradi njega naj bi bila namreč gora votla oziroma narečno " otla",vas pa je potem ime vrnila oknu.Sledil je spust proti zvončku želja pod oknom nekaj pa se nas je povzpelo nazaj kar skozi okno iz njegove spodnje strani.Sledil je ponoven strm spust proti dolini do izvira Hublja nad Ajdovščino.Hubelj je reka v dežnem obdobju pa hudournik ,ki teče skozi Ajdovščino.Izvir sestavlja več kraških izvirov v deževnem obdobju pravih slapov ,ki se združeni po dobrih dveh kilometrih izlijejo v reko Vipavo.Sledil je počitek in okrepčilo v gostišču ob izviru,kjer je tudi manjša HE in zajetje pitne vode za bližnjo dolino pričakal pa nas je tudi šofer ,ki nas je odpeljal na Turistično kmetijo "NA HRIBU - ŽORŽ".Sledil je zaključek ob dobri domači kulinariki in okusni regionalni kapljici.Po lepo preživetem jesenskem dnevu smo se varno vrnili v domače okolje.

15.10.2017, :
Pokal mesta Šoštanj

V hotelu Vesna v Topolšici se je v soboto 14.10.2017 odvijal odprti parski turnir v bridžu. Udeležilo se ga je 31 parov iz vseh slovenskih klubov.

15.10.2017, Borut Zajc :
Raduha-Po gamsovih sledeh...

Raduha je 2062m visoka gora v vzhodnem delu Kamniško - Savinjskih Alp,od osrednje skupine ločena z globoko sotesko Savinje.Njeno vršno podolgovato sleme poteka in se zložno dviguje v smeri severovzhod - jugozahod ,iznad katerega se dvigujejo posamezni vrhovi,od najnižjega Jelovca (1845m),srednjega Laneža (1925m),do Male Raduhe (2029m) in najvišjega vrha Velike Raduhe (2062m).Njeno jugovzhodno pobočje je na vrhu strmo,pokrito s travo in nizkim ruševjem ,zložnejši srednji del je pokrit z redkim macesnovim gozdom,v tem delu pa ležijo tudi planine Arta,Javorje,Kal in Loka,na slednji stoji planinska postojanka Koča na Loki (1534m).V zahodnem delu pobočja na višini 1500 m leži Snežna jama ,najvišje ležeča slovenska turistična jama.Nižje prevladuje smrekov gozd.Zahodna in severna stran gore sta skalnati in padata prek ostenja na gozdnato uravnavo nad Savinjo oziroma planini Javorje in Grohat ,na kateri stoji Koča na Grohatu (1460m).

Naše izhodišče je bilo malo pred Solčavo pri Rogovilcu,sedaj lepo obnovljena starejša hiša od koder smo pot nadaljevali dobrih dvesto metrov vzdolž reke Savinje po asfaltni podlagi nato pa nadaljevali po stezi levo tik pred mostom čez Savinjo.Pot se dviguje nad levim bregom Savinje in je do kmetije Račnik markirana.Pri Račniku nadaljujemo levo navzgor po kolovozu preko travnika.Pot nas pelje po lovski stezi preko suhe struge mimo zelo velike skale ob levi strani poti.Tu se pot prične strmo vzpenjati vse do velikega skalnega oboka - Račkih vrat 1450m,imenovanih po najbližji kmetiji v okolici.Po kratkem počitku nadaljujemo po poti bolje brezpotju nad obokom,kjer je veliko izpostavljenih mest in zato zelo nevarnih za zdrs.Zaradi orientacijske zahtevnosti je treba imeti kar nekaj pustolovske in raziskovalne žilice ,za kar smo kasneje bogato poplačani.Obok nad vrati je prehoden a zahteva previdnost in nekaj plezalskih veščin.Precej varneje je prehoden s spodnje strani saj je v obratni smeri še zahtevnejše zaradi krušljivosti ,velike strmine in same ozkosti oboka.Čudovita panorama z vrha oboka nas nagradi za prehojeno pot.V nadaljevanju vzpona smo si enkrat pomagali tudi z vrvjo zaradi zelo strmega in krušljivega terena ter vsi uspešno prispeli do vršnega grebena in nato na sam najvišji vrh Raduhe.Po krajšem počitku ,fotografiranju smo se preko Durc spustili do koče na Grohatu in kasneje še do kmetije Bukovnik na 1327m ,najvišje ležeče v Sloveniji,kjer je parkirišče s prevozom proti domu.Raduha slovi po svoji bogati alpski flori.Med potjo smo opazili cele nasade rumenih pogačic,dlakavega sleča,lepega jegliča,Zoisove zvončnice ,planik in še česa.Naša tura je bila precej zahtevna ,opravili smo z veliko višinske razlike od Rogovilca ,ki leži na le 590m,do Raduhe na 2062m in nazaj, nekateri skoraj do izhodišča.Preživeli smo lep jesenski dan na brezpotjih okoli Raduhe,kjer je narava še tako prvinska in udeleženci se že veselimo naslednjega pohoda po širnih brezpotjih ,če ne prej pa naslednje leto v našem jesenskem terminu.

22.09.2017, Borut Zajc:
Korzika

Korzika (Corsica,francosko Corse) je četrti največji otok v Sredozemskem morju in hkrati francoska regija,nahaja pa se zahodno od Apeninskega polotoka.Upravno je Korzika del celinske Francije,čeprav je od nje loči Ligursko morje in je razdeljena na dva departmaja.Corse - du - Sud s sedežem v Ajacciu ter Haute-Corse s sedežem v Bastiji.Otok Korzika od severa do juga meri 183km,od vzhoda do zahoda pa 83km.Njena površina znaša 8682 kvadratnih kilometrov.Dolžina obale je ocenjena na 1000km od česar je približno tretjina peščene,preostanek pa skalnate.Na Korziki se za vsakega najde nekaj ,saj je to otok prelepih peščenih plaž,slikovitih mestec in zavidljivo lepih goratih predelov zato nobenega obiskovalca ne pusti hladnega.Korzika je otok ,ki se kopa v sredozemskem soncu,se ponaša s popolnimi plažami,kot z veličastno gorsko pokrajino ,z očarljivimi mesteci in vasmi ter prijetnim podnebjem.Najpomembnejša sestavina korziškega gospodarstva (Korzika velja za najslabše razvito francosko regijo) je turizem ,ki pa ni razvit do megalomanskih razsežnosti sredozemskih destinacij.Korzika je polna naravnih čudes.Otok je preskočil čase masovnega turizma in se izognil gradnji velikih hotelskih kompleksov ,ki so zaznamovali Španijo.Temu je pripomogel "bombaški" nacionalizem otočanov.Marsikatera bomba se je v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja razpočila na dvorišču tujih investitorjev ,ki so želeli pozidati peščene plaže.Danes je velik del otoka spremenjen v naravni park.Korzika je otok vulkanskega izvora izredno hribovit,gorat in zelen,ki pripada Franciji,čeprav se imajo domačini za vse drugo.Velik del obale je še vedno nedotaknjen in poznan kot otok lepote.Je priljubljena destinacija za vse uživače na rajskih peščenih plažah ali v zaspanih vaseh,ljubitelje neokrnjene narave,aktivnih počitnic in kampiranja.Otok je tudi raj za pohodnike.Celotno območje je prepleteno s potmi iz ene obale na drugo stran,ki vključujejo najbolj skrite,najbolj oddaljene in najbolj nedostopne predele otoka.Glavna pohodniška pot GR 20 ,ki se vije po otoku,je ena najlepših v Evropi.

26.08.2017, Borut Zajc:
Mrzla gora ( 2203m)

Mrzla gora in Ledinski vrh ležita malo stran od glavnih poti v Kamniško - Savinjskih Alpah (KSA) in sta tudi zato včasih deležna manj obiska,kar pa si seveda ne zaslužita.Mrzla gora je prava lepotica nad Okrešljem,Ledinski vrh pa nemi opazovalec velikanov okoli sebe.Ledinski vrh (2108m) spada med lažje dostopne dvatisočake (KSA) in je tudi zaradi tega bil izbran kot alternativni vrh za tiste ,ki si želijo obiska visokogorja pa se kljub temu niso odločili za obisk Mrzle gore.Ledinski vrh leži tik ob meji z Avstrijo,Zahodno od Jezerskega sedla (2034 m).Njegovi sosednji vrhovi so Velika Baba na severu,Rinke na jugu in Mrzli vrh in Mrzla gora na vzhodu.Obe skupini smo pot pričeli na parkirišču pod slapom Rinka v Logarski dolini (cca. 1000 m ).Povzpeli smo se do Frischaufovega doma na Okrešlju (1396m)visoko in od tam nadaljevali preko Gornjega Okrešlja in Praga proti Savinjskemu sedlu (2001m).Od tu dalje je le še rahel vzpon do Ledinskega vrha.Druga skupina ,ki si je izbrala zelo zahtevno pot na Mrzlo goro pa je že pod Savinjskim sedlom na razpotju zavila desno proti svojemu cilju z nadetimi čeladami na glavah,saj ima Mrzla gora sloves težkega in nevarnega dostopa do vrha.Na vrh peljeta sicer dve markirani poti.Ena iz Matkovega kota in je od njegovega škafa naprej zelo težko prehodna (slabo varovana z nevarnim meliščem za večjo skupino...) Druga pot pelje iz Logarske doline in je najpogosteje uporabljena pot na vrh in po tej smo ga tudi mi osvojili.Gora ima zelo malo varovalnih elementov zato je marsikdaj potrebno poprijeti za skalo in plezati.Po dobrih treh urah od Okrešlja in od tega slabih dveh  urah plezanja smo vsi srečni in veseli osvojili vrh od tega velika večina prvič v življenju pa tako blizu njega smo bili že dostikrat.Po skupni spominski fotografiji smo hitro in previdno saj je pot navzdol še zahtevnejša odšli proti koči na Okrešlju kjer nas je že čakala prva skupina,ki je opravila z Ledinskim vrhom.Po krajšem okrepčilu na koči smo skupaj odšli proti dolini in slapu Rinka kjer je bil dogovorjen prevoz proti domu.Dobro smo izkoristili lepo toplo poletno soboto za aktivnosti v naravi in druženje na planinskih poteh ter plezanju po skalovju.

13.08.2017, Borut Zajc:
Porezen (1630m)

Tokrat smo se odpravili na najvišji vrh v Cerkljanskem hribovju.Porezen je 1630 m visoka gora ,ki se nahaja med Davčo in Baško grapo.Z njegovega vrha je čudovit razgled na vse strani od Kamniško-Savinjskih Alp,Triglava,Bohinjskih gora do Tržaškega zaliva,Cerkljansko in Škofjeloško hribovje,vse je kot na dlani.Tudi zaradi svoje strateške lege je Porezen znan po svojih utrdbah - labirintu podzemnih rovov,ki so jih izkopali - naredili Italijani pred 2.svetovno vojno zaradi mejnega področja s Kraljevino Jugoslavijo. Pot smo pričeli v Davči pri kmetiji Jemec ,kamor se je pred leti poročila naša vodnica Tina in bili smo deležni toplega sprejema z jutranjo kavico ,pecivom ter domačim okrepčilom iz steklenice.Kmetija leži v središču kraja ob cerkvi skoraj 1000m nad morjem.Kasneje nas je pot vodila mimo še večih kmetij in vikendov po gozdnih poteh, pašnikih in grebenih proti vrhu Porezna.Na vrhu smo si ogledali spomenik NOB,razgledali po čudoviti okolici,fotografirali in spustili le nekaj metrov do planinske koče tik pod vrhom gore.Tu smo naleteli na prijetno vzdušje ,obilico obiskovalcev saj je pred dnevi koča praznovala visoki jubilej od njene otvoritve,njeni temelji pa so še starejši saj je bila v preteklosti vojaški objekt.Po okrepčilu smo se spustili proti planini Vrše na cerkljansko posebnost "FENTAŠ KOKOŠ".To je pravzaprav kurji piknik,ki ga prirejajo Labinjci (prebivalci vasi Labinje),kot pokosnico oziroma zaključek sezone košnje trave ,ki je v teh krajih na teh višinah tako edina v letu.Tu smo na svoj račun prišli ljubitelji pečenih kurjih delov teles na žaru.Kar precej je bilo čakalne vrste ,zato je lakota in vznemirjenje le še naraščalo.Pridni organizatorji nekako ugodijo velikemu številu udeležencev te večdnevne prireditve preko celega vikenda.Vse skupaj nekoliko spominja na bavarski "Oktoberfest" le v manjši in krajši izvedbi ,iznajdljivi otroci pa se namesto vlakcev vozijo na kartonski embalaži,za kar so okoliške sveže pokošene strmine več kot primerne.Zanimiv dogodek vreden ogleda smo morali kmalu zapustiti saj nas je čakal še ogled Davških slapov,kjer nas je v bližini že čakal avtobus.

Naselje Davča se nahaja na zahodu Škofjeloškega pogorja,na slemenih med Blegošem in Poreznom,na višini med 850 in 1000m.Podroćje je naseljeno po slemenih celotnega območja,hriboviti pokrajini je zelo razgibano obliko dal potok Davča.Rečica ,ki je dolga okoli 13km,teče izpod Porezna v mnogih vijugah in skozi krajše soteske proti vzhodu.V povirju Davče pod Poreznom, Pod kotli se nahajajo trije slikoviti slapovi.Žal smo si lahko ogledali le spodnjega za višje ležeča dva pa nam je zmanjkalo časa zaradi šoferjevega opozorila dolge vožnje do doma in njegove časovne omejenosti opravljanja njegove dejavnosti.Morda pa se tudi zaradi tega kdaj še vrnemo v te lepe, gostoljubne kraje,kjer je vse tako drugače.

08.07.2017, Borut Zajc:
Varno v gore 2017,Peca 2125m

Že vrsto let izvajamo planinska društva iz Šaleške doline skupno akcijo Varno v gore. Na tem skupnem druženju planincev iz vseh PD Šaleške doline skušamo izbrati zanimiv cilj,ki bo s svojo zahtevnostjo privlačen za vse težavnostne kategorije.Letos so bili organizatorji tega skupnega druženja planinci iz PD Šmartno ob Paki,ki so se odločili ,da obiščemo nam vsem znano in priljubljeno Peco vendar ne iz smeri običajnih pristopov.Ker se pogorje mogočne Pece razprostira na področju dveh držav in je njen greben dolg več kot 6 km,nam nudi tudi veliko dostopov in ciljev po manj znanih poteh.Tokrat smo v štirih različnih skupinah obiskali več vrhov v pogorju Pece.(Kordeževa glava 2125m,Končnikov Vrh 2105m,Bistriško Špico/Feistritzerspitze 2113m in Topico/Topitza 1649m.)

Peca je najvzhodnejši dvatisočak v Sloveniji.Dokaj obsežno goro na južni strani omejujeta dolini Tople in Meže,na severu pa se dviga nad Podjuno.Njeno vršno zgradbo sestavljva več vrhov.Najvišji vrh 2.125m visoka Kordeževa glava (Kordeschkopf) leži v njenem južnem delu,je planotasta,porasla pretežno s travo in nizkim rušjem.Proti severozahodu se zložno spušča na Knipsovo sedlo(2012m),kjer se nahaja planinski mejni prehod .Od tod se v isti smeri vzpne na srednji Končnikov vrh(Knieps,2109m),kjer se začne greben proti drugemu najvišjemu vrhu,2113m visoki Bistriški špici (Feistritzer Spitze) in zadnjemu dvatisočaku Veški kopi (Wackendorfer Spitze,2074m).Slednja dva vrhova ležita povsem na avstrijski strani.Južni del Pece je prevotljen s številnimi rovi mežiškega rudnika svinca in cinka.Začetek enega od teh rovov je preurejen  v Votlino Kralja Matjaža,najvišje pa sežejo rovi v neposredni bližini Knipsovega sedla.Območje gore Pece spada v Geopark Karavanke pod Unescovim okriljem ,ki je prvi  geopark v Sloveniji in prvi čezmejni geopark med Slovenijo in Avstrijo.Znan je Turistični rudnik in muzej -Rudnik svinca in cinka Mežica - Podzemlje Pece,katerega ogled je možen tudi s kolesom in kajakom.

Skupni izlet PD naše doline smo vse štiri skupine po povratku z gore zaključile pri prijaznih domačinih pri Kumru v Koprivni ob glasbi harmonike ,okusne enolončnice in osvežilne pijače po izbiri,prijetnemu dnevu pa je pripomogla dobra organizacija in lepo toplo vreme.

04.06.2017, Borut Zajc:
Lička Plješevica (Gola Plješevica ) - HR

Lička Plješivica (tudi Plješevica) je planina na Hrvaškem ,njen manjši del pa se nahaja na meji z Bosno in Hercegovino.Razteza se v smeri severozahod - jugovzhod od Plitvičkih jezer do Zrmanje in deli Liko od Pounja(ozemlje ob reki Uni. )Pripada Dinarskemu gorstvu,večina njene površine pa je prekrita z gozdom,razen najvišjih vrhov ,ki segajo nad gozdno mejo.Njeni najvišji vrhovi so Ozeblin (1657m),Gola Plješivica (1647m) in Kremen (1591m).Za naš cilj smo tokrat izbrali Golo Plješivico ,vrh z izrednim razgledom ,ki je bil še nedolgo nazaj nedostopen zaradi vojaškega območja.Na njenem vrhu se je v času Jugoslavije nahajal radar,ki je imel največji domet v Jugoslaviji in je pokrival večji del zračnega prostora Italije,Avstrije in Madžarske - menda preko 600 km ,ob vznožju Plešivice pa na vzhodni strani stoji znamenito vojaško letališče Željava s svojimi podzemnimi hangarji in spremljajočimi objekti - eden najdražjih projektov JNA.

Po prečkanju državne meje in opravljeni mejni formalnosti na mejnem prehodu smo nadaljevali vožnjo po avtocesti do Karlovca in nato po regionalni cesti v smeri Plitvičkih jezer.Po prihodu v Korenico je sledil takojšen odhod na planinsko turo na Mrsinj grad (1097m).Vzpon in sestop je trajal dobre 3 ure,po sestopu pa smo se odpeljali do Ličkega Petrovega Sela,kjer smo se udeleženci razdelili in opravili dva različna pohoda.Nekateri so prehodili naravoslovno učno pot v bližini kraja Drežnik grad ,ostali predvsem moški udeleženci bolj tehnično,vojaško usmerjeni pa smo si ogledali vojni aerodrom Željava imenovan po bližnji vasici ,ki je največji podzemni aerodrom z vso potrebno infrastrukturo,ki je deloval od leta 1968 do 1992,ko je bil uničen z aktiviranjem minsko -eksplozivnih sredstev pri umiku JNA iz tega področja.Celoten objekt se je imenoval tudi Klek ali O-505 (Objekat 505).Noč smo preživeli v prijetnem novem prenočišču v bližini v lesenih hiškah.Zgodaj zjutraj naslednjega dne pa je sledil vzpon na Ličko Plješivico (1647m).Večina njene površine je pokrita z gostim gozdom ,ki ponekod prehaja v pravi pragozd z veliko bukev in jelk.Območje pripada Dinarskemu gorstvu in je večinoma iz apnenca in zelo vodopropustno.Na vrhu sicer golih grebenov pa je veliko planinskega cvetja in ostankov vojaških objektov,ki so služili kot podpora letališču v dolini.Prav na njenem vrhu so ostanki nekdaj zelo moderne vojašnice in radarja,ki smo si jih seveda z veseljem ogledali zunaj,znotraj in pod njimi v obširnih kleteh,povezovalnih rovih in skladiščih opreme.Lep in zanimiv dan je zopet prehitro minil in morali smo se vrniti domov.Vodnika Andreja in Gašper sta poskrbela ,da se bomo tega izleta še dolgo prijetno spominjali.

29.05.2017, :
Zaključek sezone bridžistov Slovenije v Dobrni

21.05.2017, Borut Zajc:
Pekel pri Borovnici

Ena zanimivejših sotesk v Sloveniji se nam nedaleč od Ljubljane skriva v gozdovih JZ od Ljubljanskega barja.Gre za sotesko Pekel pri Borovnici.Skozi sotesko vodi pot,ki je izredno razgibana in na nekaterih mestih nekoliko izpostavljena ( lesene brvi,visoke in strme stopnice,jeklenice in klini).Pot vodi mimo številnih brzic,tolmunov in petih slapov. Skozi sotesko teče potok Borovniščica,ki izvira na bloško- rakitniški planoti.Izhodišče poti je na nadmorski višini 335m,poleg gostišča,vrh soteske pa je na nadmorski višini 650m od tam pa smo pot nadaljevali v vas Pokojišče (732m).Nad vasjo smo se povzpeli še na Mali Trebelnik (807m) od koder se odpira razgled na zahodno Ljubljansko kotlino,Kamniško Savinjske Alpe,Julijske Alpe in predgorje.

Ob povratku proti domu smo se ustavili pred cerkvijo Sv. Mihaela na Barju,ki stoji ob cesti,ki pelje v Črno vas in je zanimiv,lep primer sakralne arhitekture arhitekta Jožeta Plečnika.

Borovniški viadukt je bil nekdanji železniški viadukt,ki se je od leta 1856 razprostiral nad borovniško dolino na progi Dunaj -Ljubljana -Trst.Že v času gradnje in še nekaj desetletij kasneje je veljal za največji zidani most v Evropi.Dolg je bil 561m in visok 38m.Zidan je bil v dveh nadstropjih,prvo je sestavljalo 22 obokov ,drugo zgornje pa 25 obokov.Objekt je slonel na 24 stebrih iz klesanega kamna,ki so stali na lesenih pilotih,zabitih v barjanska tla.Do danes se je žal ohranil le eden steber,ki stoji sredi naselja in nanj so domačini upravičeno ponosni.V bližini stoji in še vedno služi svojemu namenu Dolinski most-Jelenov viadukt,ki stoji v rahli krivini nad Dolom pri Borovnici na glavni progi Ljubljana - Sežana.Zgrajen je bil sočasno in po zgledu mogočnejšega borovniškega viadukta leta 1856.Enoetažni most,preko katerega poteka dvotirna proga ,je zidan iz kamna in opeke,dolg je 230m in visok 29m.Konstrukcijo nosi 12 stebrov oziroma 11 obokov.Pod stebri so v zemljo zabiti hrastovi piloti.Zaradi svoje starosti je most kot primer nekdanje avstro-ogrske gradnje zaveden tudi v seznamu kulturne dediščine.

19.05.2017, :
Utrinki iz parade učenja

06.05.2017, Darko Vučina:
Podelitev priznanj športnikom za leto 2016

01.05.2017, Borut Zajc:
Pivka - Kršičevec 1091m

Na letošnjem prvomajskem izletu smo obiskali Pivško.Omenjeni hrib leži severovzhodno od mesta Pivka od tod dobrih deset kilometrov oddaljena kraška vas Jurišče pa je bila naše izhodišče poti proti vrhu Kršičevca 1091m nmv.

Okolica vasi Jurišče nudi popotniku možnost doživetij.Vas s svojo zanimivo lego na vrtačastem kraškem svetu ob vznožju Javornikov obdana s travniki in gozdovi predstavlja za popotnika zanimivo izhodišče.Vas obdajajo številne kraške lepote in zanimivosti od vrtač ograjenih s kamenjem do travnikov in pašnikov na katerih se pasejo drobnica in konji.Reja drobnice je ponovno zaživela in poživila podobo vasi.Kljub navidez skromni kraški naravi nam Jurišče s svojo okolico nudi veliko.Pot nas je na začetku vodila zložno navzgor med kraškimi travniki vse do južnega vznožja hriba.Malenkost bolj navkreber in večji del po gozdu smo nadaljevali vse do vrha hriba ,ki tvori lepo travnato planoto in je tudi dober razglednik.Od tod se vidi vse do Dolomitov na zahodu,Julijskih in Kamniško -Savinjskih Alp na severu ,Učke in Snežnika na jugu.Gostoljubni domačini so malo pod vrhom pripravili prostor z gostinsko ponudbo.Dober golaž s polento in osvežilna pijača je teknila vsem ,ki so se za to odločili.Malce nižje na vzhodnem pobočju Kršičevca leži Mrzla jama v kateri se je med drugo svetovno vojno zadrževal in pisal pesmi naš rojak Karel Destovnik - Kajuh pred svojim odhodom med partizane v slavno 14.divizijo,ki jo je kmalu nesrečno zapustil.Po povratku v vas Jurišče smo obiskali turistično kmetijo Pri Cunarju.To je bil dobrodošel postanek v klasični vaški gostilni ,ki jih je žal vedno manj.Ob koncu zanimivega dne smo obiskali še bližnji Eko muzej Pivških presihajočih jezer.Krajinski park Pivška presihajoča jezera leži v kotlini ,kjer se rodi burja.Igra vode,kamna in preplet človeka prikaže naravno in kulturno dediščino v najlepši obliki.Prijazna uslužbenka muzeja Eva nam je povedala veliko zanimivega o kraškem svetu in njegovih pojavih ogledali pa smo si tudi zanimiv film v prijetni dvoranici v mansardi novega prijetnega muzeja o Pivki in njeni okolici.Vseh 35 udeležencev izleta je preživelo lep prazničen dan v nam ne toliko znanem predelu Slovenije.

08.04.2017, Borut Zajc:
Evropska peš pot E6, Turjak - Predgozd

Letošnjo etapo po evropski pešpoti E6 smo pričeli v Turjaku pri Velikih Laščah in končali po kakšnih petih urah umirjene hoje v zelo prijetnem vremenu v kraju z imenom Predgozd.Po jutranji kavici v naselju Turjak le streljaj od znanega istoimenskega gradu in po še zadnji nabavi pijače v bližnji trgovini za cel dan ,saj ob poti ni več pravih postojank smo se odpravili v smeri proti Kočevju,kjer kmalu zavijemo desno in se pridružimo gozdni učni poti in si pri Volčjih  jamah ogledamo spominsko obeležje iz druge svetovne vojne ,kjer so na predvečer zmage 4. maja 1945 mučili in ubili šestindvajset partizanov iz ljubljanskih zaporov in njihovih simpatizerjev ,ter jih zmetali v tako imenovani Volčji jami ,da so zakrili svoj  zločin.Pot smo nadaljevali skozi Mali Osolnik do cerkve Sv. Jakoba in Veliki Osolnik ,kjer zavijemo levo od cerkve Sv. Lenarta,za nami pa je čudovit razgled na okoliške hribe in oddaljene Karavanke ter Kamniško- Savinjske Alpe.Ob cerkvici si privoščimo daljši počitek za prigrizek in uživamo na soncu ter prijetnih razgledih po okolici.Pot nas naprej vodi proti vasi Laze ,sledi spust proti Robu,ter nato proti Osredku.Steza ,ki na nekaterih odsekih poteka po strmih pobočjih se na koncu dvigne na planjavo pred Osredkom .Sledil je spust in prečkanje nekaj vasi s prav posrečenimi imeni,ki pa hitro izginejo v pozabo ,saj je prijetneje opazovati naravo ,ki se prebuja po dolgi zimi in suši v zadnjem mesecu ,nekaj dežja pred dvema dnevoma pa jo je popolnoma oživilo.Kar prehitro smo prispeli do Predgozda,kjer nas je že čakal naš šofer s svojim mini busom.Evropski pešpoti E6 in E7 naj služita razumevanju in sodelovanju med ljudmi in narodi je zapisano na križišču evropskih pešpoti E6 in E7 na Predgozdu (815m). To je tudi edino veliko evropsko križišče teh dveh poti in to ravno na majhnem slovenskem prostoru.Pešpot E6 vodi s severnega hladnega Baltika  v Predgozd  ter naprej proti toplemu jugu na Jadransko morje in še naprej do sončne Grčije.Evropska pešpot E7 povezuje Atlantik s Črnim morjem.Slovenski del pešpoti se imenuje ,,od Soče do Mure " in je bil dan namenu prav v križišču  v Predgozdu  12.septembra leta 1986.Prav na ta dan so se v Predgozdu zbrali predstavniki vseh celin sveta.

Ob koncu zanimivega pohoda smo obiskali še bližnjo vas Rašica,kjer naj bi se leta 1508 rodil veliki protestantski duhovnik ,pisatelj in prevajalec Primož Trubar.Na Trubarjevi domačiji je lepo obnovljen mlin na vodni pogon,v sosednji hiši je urejena prijetna gostilnica z nekaj predmeti iz časa Trubarjevega ustvarjanja,ki ga vse premalo cenimo v sedanjem času.

05.03.2017, Borut Zajc:
S klopce na klopco...

V nedeljo smo opravili planinsko rekreativno - učni izlet ,, S klopce na klopco...",ki povezuje zanimive vrhove v okolici Gorice pri Slivnci s katerih je lep razgled na bližnjo in daljno okolico.Postavili so tudi klopce ,ki so namenjene obiskovalcem ,da si vzamejo čas za oddih in opazovanje čudovite narave.Planinska pot "S klopce na klopco"je tudi obhodnica in PD Slivnica pri Celju je izdalo poseben kartonček za zbiranje žigov s kontrolnih točk.Na voljo je sedem kontrolnih točk naša sedemindvajseterica jih je osvojila pet ostalo pa smo prepustili za kakšno drugo priložnost.Pot je domače PD uredilo leta 2013 mi pa smo jo začeli v kraju Gorica pri Slivnici na 276m nmv,ki je le nekaj kilometrov oddaljen od Šentjurja.Prehodili smo krajšo različico te obhodnice,ki poteka večkrat malo gor ali malo dol po okoliških vrhovih.Na začetku smo se povzpeli na Gradišče 433m visoko in se spustili do ceste proti Loki,ki smo jo prečkali in se povzpeli na Peseke 428m,kjer se odpira najlepši pogled s poti na Slivniško jezero.Nato smo nadaljevali do cerkve Sv.Helene 528m iz konca 15.stoletja,ki je spomeniško zaščitena skupaj z opaznimi topoli ob njej.S Sv. Helene je v primernem vremenu lep razgled na vse strani in ravno tukaj nas je pričakal Matej,eden od soavtorjev poti z okrepčilom in kratko razlago kateri smo z veseljem pazljivo prisluhnili.Kasneje smo se spustili do vasi Bukovje 419m vse do glavne lokalne ceste nato pa je sledil vzpon na Col 550m visoko,ki leži neposredno nad znano in osem stoletij staro vasico Slivnica pri Celju.Sprehodili smo se skozi vas sredi katere stoji cerkev Sv.Magdalene nato pa je sledil le še spust preko travnika in gozda v dolino vse do obale Slivniškega jezera,ki je umetnega izvora in je bilo ustvarjeno za potrebe bližnje železarne vendar nikoli ni služilo svojemu prvotnemu namenu sedaj pa je priljubljena turistična točka.Na parkirišču ob prijetnem lokalčku na obali jezera nas je že čakal šofer z avtobusom ,ki nas je varno odpeljal proti domu.Preživeli smo lepo nedeljo v nam do sedaj večini malo znani pokrajini ,ki pa se že opazno prebuja iz zimskega sna.

03.03.2017, Borut Zajc:
Volilni občni zbor društva

Planinsko društvo Šoštanj je v petek 3.marca 2017 ob 18. uri v mali dvorani Kulturnega doma v Šoštanju izvedlo Volilni občni zbor.Letos se je občnega zbora udeležilo preko sedemdeset članov, prišlo pa je tudi nekaj gostov sosednjih planinskih društev.Po izvolitvi delovnega predsedstva in uvodnem pozdravnem govoru predsednika društva so sledila poročila predsednika in blagajnika društva ter načelnikov odsekov ter vodij sekcij.Pazljivo smo prisluhnili tudi poročilu nadzornega odbora in častnega razsodišča ,ki je z veseljem ugotovilo ,da v preteklem letu naši člani niso počeli neprimernih reči.Sledila je razprava na podana poročila,ter podelitev priznanj in pohval društva iz rok predsednika društva.Sledila je razrešnica organom ter predstavitev novih kandidatov za organe PD Šoštanj.Sledile so volitve predlaganih kandidatov za organe ,ki so bili vsi potrjeni in sicer za mandatno obdobje 2017- 2019.Predstavljen nam je bil program dela za leto 2017,ki bo novi izziv novo izvoljenim organom društva pa tudi vsem članim društva vsakemu po svojih močeh z željo ,da bomo uspešni vsaj toliko kot v prejšnjem mandatu.Sledila je točka razno med katero smo slišali pozdravne govore predstavnikov sosednjih društev ,pohvale,njihove predloge o našem še boljšem prihodnjem sodelovanju ob koncu debate pa nas je naš stari in sedaj tudi že novi predsednik Matej povabil v preddverje doma na manjšo pogostitev in družabno srečanje.Bilo je lepo!

19.02.2017, Borut Zajc:
Gaberška pot

Tradicionalno tudi letos tretje nedeljsko popoldne v mesecu februarju smo se planinci udeležili pohoda po Gaberški poti.Izkoristili smo lepo nedeljsko popoldne po družinskem kosilu in po končanih televizijskih smučarskih prenosih ter se podali v okolico Gaberk.Letos je bil pohod še posebno lepo obiskan saj se nas je zbralo preko petdeset.Sama pohodniška pot poteka nekako po mejah krajevne skupnosti Gaberke in se zaradi posledic rudarjenja nenehno spreminja,kar jo vsako leto dela še bolj privlačno in zanimivo tudi nam vsakoletnim udeležencem.Za pot skrbijo prizadevni domačini Planinske sekcije Gaberke pod okriljem PD Šoštanj.Pot je primerna skoraj za vsakega pohodnika,krožna in zanimiva pot po njej pa traja cca. 3 ure zmerne hoje.Gaberška pot je verjetno odgovor na vse sosednje poti - češ vsi že imajo svoje poti pa tudi matično PD Šoštanj lepo skrbi ,seveda ob nepogrešljivi pomoči domačinov za Ravensko pot in pa Trško pot okoli Šoštanja.Prvotna pot nas je peljala vse do Družmirskega jezera.Zaradi znanih sprememb na terenu so tudi Gaberško pot  pomikali vse bolj proti severu in le dve večji domačiji sta  ostali ob novi poti od prvotnih in po domače se jim reče pri Apatu in Čanču.Sama pot je lepo označena ,seveda ne kot prave planinske poti.Smerna tabla je rumene barve v kateri je graviran napis ,,Gaberška pot ,,.Na oglasni deski Planinske sekcije Gaberke pred gasilskim domom v Gaberkah ,kjer je pravi center kraja s trgovino in bifejem je zemljevid poti in tam se krožna pot običajno začne in konča . Na kratko -Gasilski dom Gaberke,nato proti igrišču Vrhe,pot se nadaljuje proti Apatu,Honkre,Jernej....Če se boste slučajno izgubili pa le vprašajte prijazne domačine ob poti,kod in kam saj vam bodo sigurno radi svetovali in pomagali.

21.01.2017, Borut Zajc:
Pohod ,,Zdravju naproti,, na Goro Oljko

Izkoristili smo lepo sončno, zimsko sobotno dopoldne za jubilejni 36. zimski pohod "Zdravju naproti ".Prijeten vzpon na najvišji vrh Ložniškega gričevja je tudi prijeten razglednik.Kljub temu,da je izhodišče pohoda uradno Polzela,njeno PD tudi organizator ,Šoštanjčani vedno pohod pričnemo iz  Šoštanja saj preko Lokovice in  Velikega vrha vodi planinska pot do Gore Oljke ,ki jo zgledno oskrbuje naše PD.Na vrhu pred domom na višini 733m nmv vsak pohodnik v čast praznika Sv. Neže prejme trdo kuhano jajce.Jubilejni pohodniki pa tudi priznanja za 10,20 in 30 kratno udeležbo na pohodu.Že dolga leta je to zelo primeren izlet za nabiranje kondicije v zimskih dneh in možnost srečanja z enako mislečimi pohodniki od blizu in daleč.

14.01.2017, Borut Zajc:
Pohod Rogla - Osankarica

Tudi letos smo se planinci udeležili že osemintridesetega jubilejnega pohoda v spomin na Pohorski bataljon in njegovo zadnjo bitko med drugo svetovno vojno.Pohod poteka na relaciji med Roglo - Kočo na Pesku in preko Osankarice do vasi Kot nad Oplotnico.Dan pred pohodom je zapadlo nekaj novega snega,kar je ob poti ustvarilo pravo zimsko pravljico kljub že tako dobremu razpoloženju.Ob kar prijetni zunanji temperaturi primerni letnemu času,v brezveterju in precej sončnih žarkih je pot hitro minila v gaženju novega, mehkega, suhega snega skozi pohorske gozdove.Vsakoletni udeleženci se med sabo že kar dobro poznamo in med znanci čas hitro mine.Ob koncu pohoda smo se vsi zopet zbrali v športni dvorani Zreče,kjer smo ob primerni postrežbi Term Zreče in živi glasbi skupine Toti Štajerci poskusili srečo na srečolovu.Žal je med udeleženci vedno manj mladine zato upam ,da jih spodaj priložena FOTOGALERIJA vsaj nekaj navduši za pohod prihodnje leto v lepo ohranjeni naravi pohorskih gozdov.

26.12.2016, Borut Zajc:
Pohod Topolšica-Lomek-Sleme

Tradicionalni pohod PD Šoštanj na državni praznik Dan samostojnosti in enotnosti je letos potekal že devetič zapored.Zbrali smo se kot vedno ob osmi uri zjutraj pred starim bazenom v Topolšici in od tam po kratki uvodni predstavitvi poteka pohoda mimo bolnišnice pričeli z vzponom na Lom.Po kratkem strmem delu čez gozd smo prišli do Adama,kjer se gozd odpre in v pasu se po celotnem pobočju vijejo posamezne domačije.Mimo hiš smo se povzpeli na kolovoz,ki pripelje na vrh planote Lom.Pot kasneje deloma seka ovinke kolovoza in je ves čas speljana zelo lagodno ,tako,da vzpon do zapuščene Dražnikove domačije,kjer je prvi daljši postanek hitro mine.Od Dražnika nas pot naprej vodi po kolovozu mimo vikendov do Vodovnika od koder se povzpnemo še do Aravsa,domačije ,ki leži tik pod samim vrhom Loma-Lomek (883m nmv).Od Aravsa se spustimo po travniku in nato skozi gozd do Banka.Od tu po novo asfaltirani cesti kmalu prispemo do Žlebnika.Vseh triinštirideset današnjih udeležencev in psička Tara posedemo in se posončimo pred domačijo na toplem soncu in poskusimo domači jabolčnik - toukec.Okrepčani nadaljujemo pot - vzpon mimo Orla do doma na Slemenu.V koči sledi daljši postanek ,ki ob dobri enolončnici in žlahtni kapljici,saj smo sredi praznikov ,kar prehitro mine.Vesela družba jo nato peš mahne proti dolini v smeri Zavodenj,kjer nas na parkirišču v bližini Kavčnikove domačije pričaka avtobus in nas varno popelje do doline in naših domov.Med vožnjo proti domu preko štirideset udeležencev pohodaz aplavzom nagradi organizatorja izleta za izpeljavo pohoda.Medsebojno si zaželimo obilo zdravja in srečnih ter varnih poti v prihodnje in se tako vsaj za letos poslovimo.

Domačija Žlebnik ,kjer se vedno ustavimo med našim pohodom je še najbolj znana kot kraj prezgodnje smrti mladega partizanskega pesnika Karla Destovnika - Kajuha ,domačina iz bližnjega Šoštanja.Pesniti je pričel v obdobju pred 2.svetovno vojno,svoje prve pesmi je začel objavljati v glasilu Slovenska mladina in kmalu postal njen prvi pesnik.Tako je v tem glasilu objavil nekaj svojih najboljših predvojnih pesmi s socialno,politično-aktualno in ljubezensko tematiko.Avgusta 1943 je Kajuh iz Ljubljane odšel k slovenskim partizanom,kjer je postal vodja kulturniške skupine XIV. udarne divizije NOV in PO.Divizija je 6. januarja 1944 odšla iz Bele krajine prek Hrvaške na Štajersko ,kamor je prišla 6.februarja.Tu jo je dočakala težka nemška ofenziva na Paškem Kozjaku in ostra zima.Kulturniška skupina ,ki je 21. in 22. februarja izgubila kiparja Belača in skladatelja Marolta-Špika,avtorja pesmi XIV. divizije na Kajuhovo besedilo,se je namestila pri Žlebniku.Zvečer je hišo iznenada napadla nemška patrulja. Kajuh je bil ob prvih strelih mrtev.Kajuhu so 21.julija 1953 posmrtno podelili red narodnega heroja.

Andrejev dom na Slemenu,1086m nmv. stoji na prisojni jasi na sv.strani vrha Sleme (1167m),na slemenu med Uršljo goro in Smrekovcem ter v bližini prelaza Spodnje Sleme (1081m).Sodi v naselje Šentvid pri Zavodnju.Leta 1952 so ga postavili šoštanjski planinci in delavci Tovarne usnja Šoštanj.Poimenovali so ga po Andreju Stegnarju (1906-1981),prvoborcuNOV,dolgoletnemu predsedniku PD Šoštanj,pobudniku graditve doma in direktorju tovarne.Dom je bil do leta 1991,ko ga je prevzel dolgoletni zakupnik Milan Kretič,v lasti Tovarne usnja Šoštanj.Od doma je razgled le proti vzhodu in jugu.Proti vzhodu in jugovzhodu vidimo hribovje proti Šaleški dolini in dimnike šoštanjske termoelektrarne pa tudi Goro Oljko,Spodnjo Savinjsko dolino do Celja,Posavsko hribovje z Mrzlico in Kumom,proti jugu pa v bližini Sv. Križ nad Belimi Vodami in Golte.Do Andrejevega doma lahko pridemo tudi iz Šoštanja čez Zavodnje ( 4 ure) in iz Topolšice čez Lom (2 uri in 15min).Lahko tudi po regionalni asfaltirani cesti iz Šoštanja je 18km,iz Črne na Koroškem pa 12km.

SREČEN ,VAREN IN USPEŠEN KORAK VSEM V LETU  2 0 1 7  !

Vreme
Krajevna skupnost Šoštanj
Oglaševanje na Portalu Šoštanj.info
Prikaz: 1 - 20 od 351

ZGODILO SE JE NA DANAŠNJI DAN (17.12.)

17.12.1996  Zgodilo se je ... 17. grudna 1996
17. grudna leta 1996 je v Velenju in v Šoštanju, v organizaciji Zveze kulturnih organizacij Slovenije, Zveze kulturnih organizacij ...

- CIGRAD D.O.O. KOŠARKARSKI KLUB ELEKTRA KRAJEVNA SKUPNOST ŠOŠTANJ KRS ŠOŠTANJ, Z.O.O.
JEZIKOVNA ŠOLA LINGUA MEŠANI PEVSKI ZBOR SVOBODA ŠOŠTANJ MLADINSKI KULTURNI CENTER ŠOŠTANJ MUCA COPATARICA ODBOJKARSKI KLUB ŠOŠTANJ - TOPOLŠICA